fredag 19 december 2008

Idé huset

Idag tog vi en tur till Idé huset. Hon har ju flyttat butiken från hantverksbyn i stan nu och ut till loppisen i gamla Hemköps lokaler i stället. Måste ju säga att butiken verkligen hade förlorat sin charm. Det var ju så himla mysigt innan. Gammalt hus med små rum med fint uppställda saker. Nu känndes det nästan halvens äckligt. Inne på en stor loppis med massa gammalt skit lixom. Passade inte alls. Men det fanns ju en del fint såklart och jag hadlade en hel del. Tyvär kan jag inte visa er allt för det mesta är till mina föräldrar i julklapp och jag vet att min lilla mamma smyger runt på mina bloggar och jag vill ju såklart inte förstöra överraskningen ;) Men jag har i alla fall fotat deras grejer oxå, så ni ska få se sakerna efter jul i alla fall. Köpte en så fruktansvärt fin grej till dem som jag ångrar nu att jag inte högg till mig själv oxå. Får se om det blir en sväng dit i månn igen ;)


Sötaste struten


Fin text


Gulliga små ljuslyktor i fattigmanssilver


Fint prisma

Kram kram!!

Inga kommentarer: